Bilverkstad
(exempel)

Många bilverkstäder vi har varit i kontakt med tycker det är svårt att hinna svara i telefon och kunder upplever ofta att det är svårt att få kontakt. Många hinner helt enkelt inte svara i telefonen eftersom dom är upptagna med jobb.
Hur funkar iSvar för företag?
Som kund till iSvar får ni ett telefonnummer avsett för ert företag. Om ni redan har ett telefonnummer kan detta vidarekopplas till ert iSvar nummer.
När kunden ringer svarar iSvar automatiskt och guidar personen genom en eller flera menyer. Via knappvalsmenyer anger kunden vad denne behöver hjälp med. Därefter kan iSvar hjälpa direkt genom upplysningar eller genom att ta kontaktuppgifter och erbjuda kunden att bli uppringd.
Vid akuta ärenden kan iSvar även vidarekoppla samtalet eller skicka SMS.
Bilverkstad valde iSvar
Med telefontjänsten från iSvar AB kunde bilverkstan öka servicegraden utan att mekanikerna behövde störas i sitt arbete. Dom anställda kunde därför jobba effektivare med sina arbetsuppgifter.
När kunden ringer besvaras samtalet automatiskt och kunden uppger via menyval vad ärendet gäller; t ex bokning av service, plåt/försäkringsärende eller övriga frågor.
När ett samtal mottagits får bilverkstan en
email-rapport med kontaktuppgifter och information om vad kunden vill ha hjälp med. Beroende på ärende kontaktas kunden av rätt person.
Med iSvar kan kunder ringa dygnets alla timmar vilket ger känslan av en utmärkt service. Förutom knappvalsmenyer kan vi även bygga undermenyer.